Posted by: albumkasihblog | 17/03/2009

SS2988J lupa diri…14 feb jadi hitam

kami hampir terbunuh!!! dek manusia yang lupa diri ini. Pada 14 Feb dalam perjalanan kembali dari mesyuarat PPSB khidmat negara di lahad datu kami bertemu dengan dia. Di pandu oleh Supamin Arifin…seorang pekerja yang memandu kereta bossnya, telah memandu dengan laju dan terbabas. dia dan isteri bersama anaknya terselamat. tetapi kami suami isteri hampir terbunuh. kereta wira 1.5 A yang telah bersamaku hampir 5 tahun hancur tanpa boleh dibaiki lagi. kepalaku pecah berjahit…semalam aku di hospital kunak sebelum aku mohon balik ke Tawau. Manusia ini langsung tidak mempunyai naluri kemanusiaan. Dia langsung melupakan terus kejadian itu, langsung dia tidak bertanya kami hidup atau mati. kami terpaksa memohon kerjasama PDRM kunak untuk mendapatkan no telefonnya. Setelah cuna menghubungi hampir dua minggu. panggilan kami dijawab. Namun manusia yang menjawab adalah pemilik baru no telefon. Jawabnya dia balik ke Indonesia bercuti…!!!!!

Manusia jenis apakah ini… kepala saya pecah berjahit, kereta kami hancur total lost, kamera canonku dan lens bernilai RM9000 rosak. Cuti rehat habis diguna. badan sakit terpaksa solat berbaring. dia sedang berseronok bercuti bersama isteri dan keluarganya….manusia jenis apakah ini…

kami menerima apa yang berlaku dengan tenang kerana sudah jadi suratan dari Allah swt. kepada sesiapa yang bertemu dengannya hati-hatilah…dia mungkin pembunuh anak, isteri, ibubapa, saudara atau diri anda sendiri.

ingat SS2899J….mungkin pembunuh anda!!!

Advertisements

Responses

  1. Apa yang terjadi ada hikmah disebaliknya.Salam sayang dpd Ipong,Wewe & Anis.

  2. sabar jak la bro… syukur bro sekeluarga selamat…
    doakan saja la org tuh…

    • betul…ya isteri aku selalu juga pesan. aku pun sudah mula lupakan orang tu…tapi sedang pening cari duit mau beli kereta baru…terima kasih.

  3. Sampai bgitu skali orang itu. Kalau dak mampu untuk membayar ganti rugi pun dak salah kalau bejumpa dan bertanyakan kabar.Kita ni sesama manusia bukannya haiwan.Dan manusia ada sikap tolak ansur dan saling memafkan sesama manusia.

    Pelik la manusia cam ni.Dak ingat ka dia dengan kejadian tersebut.Kalau dia yang exsiden sendiri dak pa.Ini membabitkan org lain jugak..

    Walau apa pun sabar jak kepada saudara kerana ini satu ujian dr NYA.Tuhan saja yang dapat membalas dengan apa yang dilakukan dengan manusia sedimikuan rupa.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: